Βγήκαν στα κεραμίδια με την απεργία των ναυτεργατών. Ποιοι; Πρώτη απ' όλη η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Γιατί; Επειδή, λόγω της απεργίας των ναυτεργατών, δεν υπήρχαν πλοηγοί να οδηγήσουν τα κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια. Και απειλούν με τροποποίηση προγραμμάτων δρομολογίων των πλοίων στο μέλλον, αποφεύγοντας τα ελληνικά λιμάνια, αναζητώντας - φαίνεται - εμμέσως μέτρα κατά των απεργών για σταμάτημα της απεργίας. Αντιδρούν, επίσης, εφοπλιστές των πλοίων -
κοντέινερ, αλλά και οι εμπορευματικοί σταθμοί. Γιατί, λόγω της απεργίας των ναυτεργατών, δεν μπορούν να ξεφορτώσουν ή πάνε σε ανταγωνιστικά λιμάνια. Μάλιστα, χτεσινό ρεπορτάζ των «Νέων» έγραφε ότι «ο Πειραιάς χάνει 7.000 κοντέινερ τη μέρα», που σημαίνει χαμένα έσοδα για τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και άλλες ζημιές επιχειρηματικών ομίλων, αφού: «Οι εξαγωγές έχουν μπλοκάρει, εισαγωγές δε γίνονται και πολυεθνικές που είχαν εμπιστευτεί τον Πειραιά ως πύλη εισόδου των προϊόντων τους στην Ευρώπη, βλέπουν τα προϊόντα τους να φτάνουν με καθυστέρηση στον προορισμό τους». Βεβαίως, οι καπιταλιστές για τα κέρδη τους νοιάζονται και όχι για τα δικαιώματα των ναυτεργατών, η καταστρατήγηση των οποίων από τους εφοπλιστές όσο μεγαλύτερη είναι, τόσο μεγαλύτερα είναι τα κέρδη τους. Γι' αυτό μειώνουν μισθούς, δουλεύουν με ανασφάλιστους ναυτεργάτες, μειώνουν τις συνθέσεις των πληρωμάτων κ.λπ. Ενάντια σε αυτά, δηλαδή, που παλεύουν απεργώντας οι ναυτεργάτες...
Δε φτάνουν, όμως, οι πάνω από 50 φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, έρχεται η κυβέρνηση να τους δώσει και νέες.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, στην ομιλία του στο συνέδριο Capital + Vision, εξήγγειλε φοροαπαλλαγές για όλα τα τμήματα του κεφαλαίου στο όνομα αντιμετώπισης της κρίσης και της ανταγωνιστικότητας, κάνοντας ειδική μνεία στους εφοπλιστές, προαναγγέλλοντας αλλαγές της φορολογίας της ναυτιλίας προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης, όταν την ίδια ώρα φοροληστεύουν πολύμορφα το λαό (ΕΝΦΙΑ, φορολογία εισοδήματος, ΦΠΑ 23% για είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, εισφορά αλληλεγγύης, άλλοι έμμεσοι φόροι κ.λπ.), ενώ τους ναυτεργάτες τους θερίζουν η ανεργία, η ανασφάλεια, η επίθεση στα εργασιακά τους δικαιώματα.
Γιατί, οι καημένοι οι φτωχούληδες εφοπλιστές δεν έχουν ευνοϊκότερο καθεστώς από άλλες ανταγωνίστριες χώρες. Τους φοροαπαλλάσσουν εντελώς, λοιπόν, για να διευρύνουν την κερδοφορία τους και τα κεφάλαιά τους που συνεχώς αυγαταίνουν. Σύμφωνα με έρευνα της «Petrofin Research», ο ελληνικός στόλος έχει τη μεγαλύτερη αύξηση από το 2009 αφού κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου ο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο των Ελλήνων εφοπλιστών αυξήθηκε κατά 202, είναι συνολικά 4.909, αύξηση κατά 4,3%. Η δε χωρητικότητά του ανέρχεται σε 328,25 εκατ. τόνους, έναντι 303,5 εκατ. τόνων το 2014, αύξηση 7,52%, ενώ η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο διαμορφώνεται σε 66.868 τόνους, από 64.495 τόνους τον προηγούμενο χρόνο.
Γιατί; Επειδή, λόγω της απεργίας των ναυτεργατών, δεν υπήρχαν πλοηγοί να οδηγήσουν τα κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια. Και απειλούν με τροποποίηση προγραμμάτων δρομολογίων των πλοίων στο μέλλον, αποφεύγοντας τα ελληνικά λιμάνια, αναζητώντας - φαίνεται - εμμέσως μέτρα κατά των απεργών για σταμάτημα της απεργίας. Αντιδρούν, επίσης, εφοπλιστές των πλοίων -
κοντέινερ, αλλά και οι εμπορευματικοί σταθμοί. Γιατί, λόγω της απεργίας των ναυτεργατών, δεν μπορούν να ξεφορτώσουν ή πάνε σε ανταγωνιστικά λιμάνια. Μάλιστα, χτεσινό ρεπορτάζ των «Νέων» έγραφε ότι «ο Πειραιάς χάνει 7.000 κοντέινερ τη μέρα», που σημαίνει χαμένα έσοδα για τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και άλλες ζημιές επιχειρηματικών ομίλων, αφού: «Οι εξαγωγές έχουν μπλοκάρει, εισαγωγές δε γίνονται και πολυεθνικές που είχαν εμπιστευτεί τον Πειραιά ως πύλη εισόδου των προϊόντων τους στην Ευρώπη, βλέπουν τα προϊόντα τους να φτάνουν με καθυστέρηση στον προορισμό τους». Βεβαίως, οι καπιταλιστές για τα κέρδη τους νοιάζονται και όχι για τα δικαιώματα των ναυτεργατών, η καταστρατήγηση των οποίων από τους εφοπλιστές όσο μεγαλύτερη είναι, τόσο μεγαλύτερα είναι τα κέρδη τους. Γι' αυτό μειώνουν μισθούς, δουλεύουν με ανασφάλιστους ναυτεργάτες, μειώνουν τις συνθέσεις των πληρωμάτων κ.λπ. Ενάντια σε αυτά, δηλαδή, που παλεύουν απεργώντας οι ναυτεργάτες...
Δε φτάνουν, όμως, οι πάνω από 50 φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, έρχεται η κυβέρνηση να τους δώσει και νέες.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, στην ομιλία του στο συνέδριο Capital + Vision, εξήγγειλε φοροαπαλλαγές για όλα τα τμήματα του κεφαλαίου στο όνομα αντιμετώπισης της κρίσης και της ανταγωνιστικότητας, κάνοντας ειδική μνεία στους εφοπλιστές, προαναγγέλλοντας αλλαγές της φορολογίας της ναυτιλίας προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης, όταν την ίδια ώρα φοροληστεύουν πολύμορφα το λαό (ΕΝΦΙΑ, φορολογία εισοδήματος, ΦΠΑ 23% για είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, εισφορά αλληλεγγύης, άλλοι έμμεσοι φόροι κ.λπ.), ενώ τους ναυτεργάτες τους θερίζουν η ανεργία, η ανασφάλεια, η επίθεση στα εργασιακά τους δικαιώματα.
Γιατί, οι καημένοι οι φτωχούληδες εφοπλιστές δεν έχουν ευνοϊκότερο καθεστώς από άλλες ανταγωνίστριες χώρες. Τους φοροαπαλλάσσουν εντελώς, λοιπόν, για να διευρύνουν την κερδοφορία τους και τα κεφάλαιά τους που συνεχώς αυγαταίνουν. Σύμφωνα με έρευνα της «Petrofin Research», ο ελληνικός στόλος έχει τη μεγαλύτερη αύξηση από το 2009 αφού κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου ο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο των Ελλήνων εφοπλιστών αυξήθηκε κατά 202, είναι συνολικά 4.909, αύξηση κατά 4,3%. Η δε χωρητικότητά του ανέρχεται σε 328,25 εκατ. τόνους, έναντι 303,5 εκατ. τόνων το 2014, αύξηση 7,52%, ενώ η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο διαμορφώνεται σε 66.868 τόνους, από 64.495 τόνους τον προηγούμενο χρόνο.
Παρασκευή 6 Νοέμβρη 2015