Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2014

Εξόρμηση στην Αθήνα από Λαϊκές Επιτροπές και το ΠΑΜΕ για την αύξηση του κόστους μετακίνησης

Στελέχη του ΠΑΜΕ από το χώρο των αστικών συγκοινωνιών και Λαϊκές Επιτροπές στην Αθήνα, ενημερώνουν από το πρωί της Δευτέρας τους εργαζόμενους για τις νέες αυξήσεις του κόστους μετακινήσεων στην πρωτεύουσα, που η κυβέρνηση βάφτισε «μειώσεις εισιτηρίων».Το ΠΑΜΕ διεκδικεί μεταξύ άλλων μείωση της τιμής του εισιτήριου
κατά 50%, ώστε να ανακουφιστεί η πλειοψηφία των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, δωρεάν μετακίνηση στις ώρες αιχμής, δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑΜΕΑ, ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών, των στρατευμένων νέων, να σβηστούν τώρα όλα τα πρόστιμα, να μη πάει κανένα πρόστιμο στην Εφορία.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνίων του ΠΑΜΕ:

«Χωρίς αντίκρισμα για το λαό η μείωση στα εισιτήρια. Ελλείψεις σε προσωπικό και οχήματα αυξάνουν το χρόνο μετακίνησης και καθιστούν κενό γράμμα τις μειώσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση.

Πανηγυρίζει η κυβέρνηση για την μείωση της τιμής του εισιτηρίου από την 1η Σεπτέμβρη. Η πραγματικότητα όμως για τα λαϊκά στρώματα, τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους συνταξιούχους, του φοιτητές είναι διαφορετική.

Όχι μείωση αλλά επιβάρυνση φέρνει η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα αφού για την πλειοψηφία των επιβατών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ουσιαστικά πρόκειται για αύξηση και αυτό γιατί:

Καταργείται η μηνιαία κάρτα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, που κόστιζε 20 ευρώ, αντικαθίσταται από τη νέα ενιαία κάρτα για όλα τα Μέσα, αξίας 30 ευρώ, από 45 που κοστίζει σήμερα.

Από την παραπάνω αλλαγή, πλήττονται άμεσα όσοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους μόνο το λεωφορείο και το τρόλεϊ (συμπληρωματικά και το τραμ). Οι επιβάτες αυτοί θα πρέπει πλέον να πληρώνουν για τη μηνιαία κάρτα 30 αντί για 20 ευρώ (αύξηση 50%).

Η συγκεκριμένη τροποποίηση, από την πλευρά της κυβέρνησης, δεν είναι τυχαία, αν σκεφτεί κανείς ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων με τα ΜΜΕ της πρωτεύουσας γίνεται μέσω λεωφορείων και τρόλεϊ. Συγκεκριμένα, 1,23 εκατ. επιβιβάσεις τη μέρα αφορούν τα λεωφορεία και 242.000 τα τρόλεϊ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ. Αντίστοιχα, οι επιβιβάσεις στο μετρό φτάνουν τις 668.000, στον ΗΣΑΠ τις 310.000 και στο τραμ τις 50.000.

Οι τεράστιες ελλείψεις σε οχήματα και προσωπικό, που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση από το ένα Μέσο στο άλλο, σε συνδυασμό με τη μείωση του χρόνου ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου (από τα 90 στα 70 λεπτά της ώρας), παρά τη μείωση στην τιμή του (από 1,40 ευρώ στο 1,20 ευρώ), θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους των μετακινήσεων στην Αττική για την εργατική - λαϊκή οικογένεια.

Αυτά έχουν σαν συνέπεια ο χρόνος αναμονής να φτάνει στις κεντρικές γραμμές 8-15 λεπτά. Ενώ στο τοπικό δίκτυο η αναμονή ξεπερνά τα 30 λεπτά σε ορισμένες περιπτώσεις. Τα Σαββατοκύριακα είναι προφανές ότι ο χρόνος αναμονής είναι ακόμα μεγαλύτερος.

Θυμίζουμε, ότι μέχρι το 2008 τα εισιτήρια σε λεωφορεία και τρόλεϊ κόστιζαν 0,5 ευρώ, στον ΗΣΑΠ 0,7 ευρώ και στο ΜΕΤΡΟ 0,8 ευρώ. Δηλαδή, ακόμη και μετά τις «μειώσεις» που ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, τα εισιτήρια το Σεπτέμβρη θα είναι ακριβότερα κατά 140%, 71% και 50%, αντίστοιχα σε σχέση με μία εξαετία πριν, όταν το εισόδημα των εργαζομένων ήταν περίπου 35% υψηλότερο, ενώ η ανεργία δε βρισκόταν στα σημερινά τραγικά επίπεδα.

Παραμένει ο αποκλεισμός για ανέργους και φτωχολογιά που δεν μπορούν να πληρώσουν καθόλου εισιτήριο. Ταυτόχρονα αυξάνονται οι έλεγχοι για τον περιορισμό της λεγόμενης «εισιτηριοδιαφυγής», ενώ από τις αρχές Σεπτέμβρη θα τοποθετηθούν σταδιακά περιστρεφόμενες μπάρες στην πόρτα εισόδου λεωφορείων και τρολεϊ που πλέον η επιβίβαση θα γίνεται μόνο από την πόρτα του οδηγού, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο τη μετακίνηση των φτωχών λαϊκών στρωμάτων και ιδιαίτερα συνταξιούχων, ΑΜΕΑ, αφού η πρόσβασή τους θα είναι μόνο από συγκεκριμένο σημείο που θα τοποθετηθούν οι μπάρες.

Δημιουργείται ειδικό αστυνομικό σώμα για τον έλεγχο της «παραβατικότητας» και για τον έλεγχο των εισιτηρίων παράλληλα με την χρησιμοποίηση "εθελοντών" ελεγκτών αλλά και εργαζομένων στα πεντάμηνα προγράμματα, δημιουργώντας αντιπαλότητα μεταξύ εργαζομένων - ανέργων που άλλος για να καλύψει μέρος του εισοδήματος και άλλος για να μείνει στα πεντάμηνα μετατρέπεται σε κυνηγό του φτωχού και του εξαθλιωμένου.

Η κυβέρνηση πανηγυρίζοντας τη "μείωση" της τιμής των εισιτηρίων, δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις, οι οποίες βρίσκονται σε αναντιστοιχία με τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας για φθηνή, συχνή, αξιόπιστη συγκοινωνία στο λεκανοπέδιο . Η πίεση που ασκείται ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική από μαζικούς φορείς και συνδικάτα για μέτρα ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων, γίνεται επικοινωνιακό τρικ στα χέρια της κυβέρνησης, παίζοντας με τον πόνο των ανέργων, των μεροκαματιάρηδων, των συνταξιούχων, της νεολαίας.

Η πρόθεση της κινείται στην λογική κόστους – κέρδους και με αυτό το κριτήριο χαράζει το συγκοινωνιακό έργο. Δηλαδή όσο περισσότερη χρονική διάρκεια ταξιδεύεις τόσο περισσότερο θα πληρώνεις. Σε αυτό το πλαίσιο διαμορφώνει το έδαφος για είσοδο ιδιωτών στην αστική συγκοινωνία και συνολικά στις μεταφορές.

Ανεξάρτητα λοιπόν από την προπαγάνδα και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης και των μέσων μαζικής ενημέρωσης η πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα είναι σκληρή.

Τα μέτρα είναι κομμάτι της συνολικής πολιτικής που μειώνει μισθούς, συντάξεις, αυξάνει την φοροληστεία, μεγαλώνει την ανεργία και εντείνει την καταστολή.

Για τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες ο στόχος της μείωσης του λεγόμενου «λειτουργικού κόστους» μεταφράζεται σε μείωση των μισθών, που φτάνει στο 45% μετά το 2009, και σε μείωση του προσωπικού, μέσω συνταξιοδοτήσεων, «μετακινήσεων», απολύσεων.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ – ΔΡΑΣΗ ΠΑΝΤΟΥ – ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ

Μείωση της τιμής του εισιτήριου κατά 50%, ώστε να ανακουφιστεί η πλειοψηφία των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
Δωρεάν μετακίνηση στις ώρες αιχμής.

Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, των ΑΜΕΑ, ή άλλων εργαζομένων που έχουν ανάγκη, των μαθητών και φοιτητών, των στρατευμένων νέων. Να σβηστούν τώρα όλα τα πρόστιμα, να μη πάει κανένα πρόστιμο στην Εφορία.

Άμεση κρατική επιχορήγηση για επισκευή και ένταξη στην κυκλοφορία 600 παροπλισμένων οχημάτων, που δεν επισκευάζονται λόγω της έλλειψης κονδυλίων. Αυτά τα οχήματα να αξιοποιηθούν για την επέκταση του δικτύου σε όλη την περιφέρεια Αττικής.

Καμία απόλυση, ΟΧΙ στις νέες μειώσεις προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες. Άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων σε ΟΣΥ – ΣΤΑΣΥ. Προσλήψεις οδηγών και τεχνικών για να βελτιωθεί η κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.

Καμία επιχειρηματική δραστηριότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σύγχρονες – ασφαλείς – φτηνές – τακτικές – αστικές συγκοινωνίες για το λαό. Επέκταση του δικτύου σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που θα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους».

902.gr