«Θέλουμε να ευχηθούμε καλή σχολική χρονιά, κάθε πρόοδο και επιτυχία στα παιδιά μας.
Στην
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λείπουν χιλιάδες
εκπαιδευτικοί. Οι εξαγγελίες για 19.500 προσλήψεις αναπληρωτών και τα
μπαλώματα στα ωρολόγια προγράμματα, δε λύνουν το πρόβλημα. Το υπουργείο
Παιδείας συρρικνώνει ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία, προκειμένου να
μεταφέρει δασκάλους και να καλύψει τα κενά στο πρωινό πρόγραμμα.
Με
τη δημιουργία τμημάτων με 25-27 παιδιών στην τάξη, με τις συγχωνεύσεις
και το κλείσιμο σχολείων, θα υποβαθμιστεί ακόμα περισσότερο η
εκπαιδευτική διαδικασία. Η "τράπεζα θεμάτων", που θεσμοθετεί ουσιαστικά
πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, η βάση του
10, έχει σαν αποτέλεσμα να πεταχτούν ακόμα περισσότερα παιδιά έξω από το
σχολείο. Η περσινή σχολική χρονιά, με τους χιλιάδες μεταξεταστέους στο
Λύκειο (που στις λαϊκές γειτονιές ξεπέρασε σε ποσοστό το 35%), το
επιβεβαιώνει. Τα μεγάλα συγκροτήματα φροντιστηρίων τρίβουν τα χέρια
τους! Ποιοι λοιπόν θα αδικηθούν; Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν διάφορες
δυσκολίες, αυτά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν φροντιστήρια!
Πάνω
από 1.600 σχολεία κλείσανε στη χώρα και υπάρχουν παιδιά που χρειάζεται
να διανύσουν χιλιόμετρα για να φτάσουν από το σπίτι στο σχολείο. Κι
όμως, η νέα Υπουργική Απόφαση για την μεταφορά των μαθητών καταργεί
δεκάδες δρομολόγια, βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών, αποτρέπει
οικογένειες και παιδιά να συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη για μόρφωση.
Στην
εποχή της κρίσης, που η ανεργία και η ανέχεια σπάνε κόκαλα, το
φαινόμενο της ασιτίας απλώνεται στα σχολεία και στις εργατικές - λαϊκές
γειτονιές. Κράτος και Τοπική Διοίκηση στέκουν αδιάφοροι.
Η κατάσταση που βιώνουν τα παιδιά μας και τα βάρη που φορτώνονται στις λαϊκές οικογένειες μόνο τυχαία δεν είναι.
Βάζουν συνεχώς εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών μας. Θέλουν να μας πείσουν ότι δεν "κάνουν" όλα τα παιδιά για γράμματα.
Σκόπιμα,
μέσα από τα σχολικά βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα, καλλιεργούν
τον ανορθολογισμό, κρύβουν την επιστημονική αλήθεια, διαστρεβλώνουν την
Ιστορία, καλλιεργούν μόνο τις δεξιότητες που έχουν ανάγκη οι
επιχειρήσεις. Με το βούρδουλα της λεγόμενης αξιολόγησης τα σχολεία θα
κατηγοριοποιούνται σε "καλά" και "κακά". Θέλουν τα σχολεία να
λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, αναζητώντας πόρους για να επιβιώσουν.
Κυβέρνηση
- ΕΕ σπρώχνουν τους μαθητές στην πρώιμη κατάρτιση, στα επαγγελματικά
σχολεία και τις σχολές. Με όχημα και δόλωμα τη Μαθητεία διαμορφώνουν
φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις. Θέλουν φτηνούς και
ευέλικτους εργαζόμενους που θα υπηρετούν χωρίς να διαμαρτύρονται την
καπιταλιστική ανάπτυξη, που στηρίζουν κυβέρνηση και αξιωματική
αντιπολίτευση. Θέλουν τα παιδιά μας δούλους του 21ου αιώνα για να
αυγατίζουν τα κέρδη τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Πλαίσιο πάλης
Υπάρχει
λύση και προοπτική: Με καθημερινούς αγώνες, τα σωματεία, οι εργαζόμενοι
και άνεργοι, οι φτωχοί επαγγελματίες και οι αγρότες, να κάνουμε δική
μας υπόθεση τη μόρφωση των παιδιών μας.
- Ενιαίο 12χρονο και 2χρονη προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά σε ένα αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας. Δίχρονες δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το 12χρονο. Καμία επιχειρηματική δράση στην Παιδεία.
- Να καταργηθεί τώρα η "τράπεζα θεμάτων". Οι προαγωγικές εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη του σχολείου και των εκπαιδευτικών.
- Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, να μη χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα, με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών. Μόνιμη δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς, με αξιοπρεπείς μισθούς, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Να παρθούν πίσω οι απολύσεις.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη γονιών.
- Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Να εξασφαλιστεί δωρεάν γεύμα στο σχολείο με ευθύνη του Κράτους και της Τοπικής Διοίκησης
- 15 νήπια - προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α και Β τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο και καθηγητή στις υπόλοιπες τάξεις. Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΥΑ για τις μεταφορές. Εξασφάλιση ασφαλούς δωρεάν μεταφοράς για όλα τα παιδιά».