Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2013

ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΤΟΥΜΠΑΣ

Λαϊκή Επιτροπή Τούμπας: Κινητοποίηση στο Δημοτικό Συμβούλιο ενάντια στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης

 

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην κινητοποίηση που διοργανώνει, την Τρίτη 11 Ιούνη στις 19:30, στο Κέντρο Πολιτισμού Τούμπας (Κλεάνθους και Λαμπράκη) στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, απευθύνει η Λαϊκή Επιτροπή Τούμπας.
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα συζητηθεί η πρόταση της δημοτικής αρχής, για εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στους κεντρικούς δρόμους της Τούμπας. Η πρόταση προβλέπει τη διαχείριση του συστήματος από ιδιωτική εταιρεία.
Η Λαϊκή Επιτροπή Τούμπας διεκδικεί:
  • Καμιά δημοτική υπηρεσία να μην εκχωρηθεί σε ιδιώτες.
  • Κανένας δημόσιος χώρος να μη μετατραπεί σε ενοικιαζόμενο (ούτε από ιδιώτη – ούτε από το Δήμο).
  • Δημιουργία δωρεάν χώρων στάθμευσης.
  • Δημόσιες σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες, δωρεάν για άνεργους, φοιτητές, μαθητές, ΑΜΕΑ, δωρεάν για όλους κατά τις ώρες προσέλευσης στους τόπους δουλειάς και με φθηνό αντίτιμο για τις υπόλοιπες ώρες.



    Ολόκληρη η ανακοίνωση:
    «Την Τρίτη 11 Ιούνη στο συμβούλιο της Δ’ Δημοτικής Κοινότητας θα συζητηθεί το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το νέο φορομπηχτικό μέτρο που σχεδιάζει να επιβάλει από τις αρχές του 2014 ο Δήμος Θεσ/νίκης σε κεντρικούς δρόμους όλων των Δημοτικών Κοινοτήτων.
    Σύμφωνα με μελέτη που έκανε το Ινστιτούτο Συγκοινωνιών για λογαριασμό του Δήμου Θεσσαλονίκης, στη Δ’ Δημοτική Κοινότητα, στην Τούμπα και στις οδούς Γρ. Λαμπράκη (Σταγειρίτη - Κατσιμίδη), Κλεάνθους (Καραμανλή- Γρ. Λαμπράκη), Μπότσαρη (Παπαναστασίου - Αν. Θράκης), Διογένους, Αρτάκης και Απόλλωνος, όλες οι υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης (263, 147, 63, 49, 54 και 24 αντίστοιχα) θα μετατραπούν σε βραχυχρόνιες θέσεις στάθμευσης για "επισκέπτες". Αυτό σημαίνει ότι όποιος θέλει να σταθμεύει σ’ αυτούς τους δρόμους (οι κεντρικότεροι δρόμοι της Τούμπας, με αξιόλογη εμπορική κίνηση) θα πρέπει να πληρώνει 1,7-2€ / ώρα τουλάχιστον (σύμφωνα με τη μελέτη και με τα μέχρι τώρα οικονομικά δεδομένα) μέσω κινητού ή Internet και με τη χρήση πιστωτικής ή προπληρωμένης κάρτας.
    Τη λειτουργία του συστήματος θα αναλάβει ιδιωτική εταιρεία.
    Σύμφωνα με τις δηλώσεις της διοίκησης του Δήμου, το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα αντικαταστήσει το υπάρχον, "ανεπαρκές" και "αναποτελεσματικό" γιατί απέφερε "ελάχιστα" έσοδα στο Δήμο -περίπου 300.000€ το χρόνο- και αναμένεται να αυξήσει τα έσοδα "τουλάχιστον κατά 300%"!
    Με την εφαρμογή της "ελεγχόμενης στάθμευσης" ο Δήμαρχος και η Διοίκηση του Δήμου μετατρέπουν το δημόσιο χώρο σε πεδίο εμπορευματοποίησης. Στην ουσία νοικιάζουν το δημόσιο χώρο και μάλιστα -όπως ισχυρίζονται- σε τιμή ευκαιρίας. Έτσι όχι μόνο οι επισκέπτες, αλλά και οι μόνιμοι κάτοικοι της Τούμπας, θα καλούνται να πληρώνουν, ακόμη και για να παρκάρουν κάτω από το σπίτι τους.
    Κυβέρνηση και ΕΕ επιβάλλουν στους Δήμους μια πολιτική περικοπής των πόρων και παρακρατήσεων, με αποτέλεσμα ο κάθε Δήμαρχος να εισπράττει περισσότερα απ’ τους δημότες. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: Θα πρέπει η δραματική μείωση των εσόδων του Δήμου απ’ τον κρατικό προϋπολογισμό να ισοσκελιστεί με νέα χαράτσια και φόρους που φορτώνονται στο λαό.
    Μια τέτοια περίπτωση είναι και η ελεγχόμενη στάθμευση: άλλος ένας δυσβάσταχτος δημοτικός φόρος, ένα ακόμη χαράτσι από αυτά που καλείται να πληρώσει η λαϊκή οικογένεια στο "αναμορφωμένο", "ευέλικτο" κράτος και στα, κατά τόπους, παραρτήματά του, τους "αναβαθμισμένους" Δήμους.
    Τουμπιώτες, Τουμπιώτισσες
    Ο δημόσιος χώρος δεν πρέπει ούτε να πωλείται, ούτε να ενοικιάζεται.
    Το πρόβλημα του κυκλοφοριακού και της στάθμευσης λύνεται μόνο με την ουσιαστική και ολόπλευρη ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ελεγχόμενη στάθμευση μπορεί να υπάρξει μόνο γύρω από δημόσια νοσοκομεία και οργανισμούς χωρίς όμως καμία καταβολή αντιτίμου.
    Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι καθαρά εισπρακτικό και δεν μπορεί να λύσει το κυκλοφοριακό.
    Τα σχέδια του Μπουτάρη και της Διοίκησης του Δήμου να τα θάψουμε στην Τούμπα.
    Μπορούμε με την πάλη μας να τους χαλάσουμε τα σχέδια.
    Να παλέψουμε για δημοτικές υπηρεσίες με αποκλειστικά δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα, χωρίς ανταποδοτικά τέλη, τροφεία και φόρους. Για πραγματικές λύσεις στο μεγάλο, όντως, κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και της συνοικίας μας.
    Να διεκδικήσουμε:
  • Καμιά δημοτική υπηρεσία να μην εκχωρηθεί σε ιδιώτες.
  • Κανένας δημόσιος χώρος να μη μετατραπεί σε ενοικιαζόμενο (ούτε από ιδιώτη – ούτε από το Δήμο).
  • Δημιουργία δωρεάν χώρων στάθμευσης.
  • Δημόσιες σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες, δωρεάν για άνεργους, φοιτητές, μαθητές, ΑΜΕΑ, δωρεάν για όλους κατά τις ώρες προσέλευσης στους τόπους δουλειάς και με φθηνό αντίτιμο για τις υπόλοιπες ώρες».