Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

«Λαϊκή Συσπείρωση» Κ. Μακεδονίας: Έγκλημα της κυβέρνησης η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ




Σε αγώνα για να μην περάσει το νέο έγκλημα της κυβέρνησης, να μην ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης καλούν τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα στην Κεντρική Μακεδονία και στα νησιά, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», που στηρίζει το ΚΚΕ. Τους καλούν να ξεσηκωθούν και να ακυρώσουν στην πράξη τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:
«ΟΛΘ περιουσία λαϊκή, όχι ιδιοκτησία καπιταλιστική.
ΚΑΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΑΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, με αποφασιστική συνέπεια λόγων και έργων, σε συνέχεια και των προηγούμενων κυβερνήσεων, έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα επεισόδιο στο έργο της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας, αυτό της ολοκληρωτικής παράδοσης (ξεπούλημα) των λιμανιών της χώρας, μεταξύ των οποίων και του ΟΛΘ, στους μονοπωλιακούς ομίλους.
Οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμενικών υποδομών της χώρας γίνονται στα πλαίσια της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου όπως προβλέπεται από τις στρατηγικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΕΕ για την ιδιωτικοποίηση κρίσιμων τομέων όπως των μεταφορών, της ενέργειας κ.ά.
Στοχεύουν στην απελευθέρωση δυνατοτήτων σίγουρης κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους, ιδιαίτερα τώρα σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης. Ενώ στο λαό φορτώνουν όλες τις συνέπειες της κρίσης, φτώχεια, ανεργία, ανέχεια και με τραγικές συνέπειες σε βάρος των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι μοναδική μέριμνα για τα κόμματα της πλουτοκρατίας, την ώρα που σχεδιάζουν και νέα μέτρα σφαγής για το λαό, είναι να εξασφαλίσουν τσουβάλια κέρδους για τα μονοπώλια.
Η εξέλιξη αυτή δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης και τα λιμάνια οδηγήθηκαν μέσα από μια πορεία ιδιωτικοποίησης σε εκχώρηση παραγωγικών τομέων και δραστηριοτήτων τους στο μονοπωλιακό κεφάλαιο. Απ' αυτή τη σκοπιά χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της COSCO, που έχει μετατρέψει ένα μέρος του λιμανιού του Πειραιά, το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, σε εργασιακό κάτεργο.
Η πρακτική αυτή έχει εφαρμοστεί σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της ΕΕ, από κυβερνήσεις φιλελεύθερες, σοσιαλδημοκρατικές ή νεοαριστερής διαχείρισης. Αποτελεί δέσμευση προς την ΕΕ, για να προχωρήσουν οι απαραίτητες καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις.
Επιπρόσθετα να σημειωθεί πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην πρότασή της για αναβάθμιση συνολικά 319 λιμανιών σε χώρες-μέλη της ΕΕ συμπεριέλαβε και 25 ελληνικά λιμάνια, ανάμεσά τους και τον ΟΛΘ. Στόχος της να μεταφερθεί και σε άλλα λιμάνια σημαντικός όγκος των εμπορευμάτων που μπαίνουν ή βγαίνουν από την ΕΕ, εκτιμώντας πως έως το 2030 θα αυξηθεί κατά 50% το φορτίο που διακινείται από τα λιμάνια της ΕΕ.
Οι εξελίξεις αυτές θα μετατρέψουν και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και περιφερειακά λιμάνια σε φιλέτα εγγυημένης κερδοφορίας για ομίλους εντός κι εκτός της ΕΕ.
Τα περί "ανάπτυξης" λοιπόν αποτελούν κούφια λόγια, είναι ανάπτυξη για τους λίγους. Ο λαός ήδη γνωρίζει, γιατί δοκιμάζει σκληρά στο πετσί του τις συνέπειες αυτής της βάρβαρης πολιτικής.
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της "Λαϊκής Συσπείρωσης", που στηρίζει το ΚΚΕ, καλούν όλους τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα στην Κεντρική Μακεδονία και στα νησιά, να ξεσηκωθούν και να ακυρώσουν στην πράξη τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς.
Να μην περάσει το νέο έγκλημα της κυβέρνησης. Καμία ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.
Επιβεβαιώνεται ότι για το λαό ένας δρόμος υπάρχει! Ο δρόμος της αποδέσμευσης από την ΕΕ, της μονομερούς διαγραφής του χρέους με τον ίδιο το λαό στην εξουσία, όπου τα λιμάνια και οι υποδομές, τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα είναι λαϊκή περιουσία».