Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:Στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών της Α' Λυκείου.

Εξαπλασιάστηκε το ποσοστό των μαθητών της Α' τάξης των Γενικών Λυκείων της Θεσσαλονίκης που παραπέμπονται για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβρη, σε σχέση με πέρσι, ως αποτέλεσμα του εξεταστικού συστήματος και της «τράπεζας θεμάτων». Αυτό κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι των πέντε ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν χτες.Με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσαν από τα σχολεία που ανήκουν στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, από τους 4.162 μαθητές, σε σύνολο
50 Γενικών Λυκείων, παραπέμπονται φέτος 1.053, δηλαδή ποσοστό 25,3%, ενώ πέρσι από τους 3.996 μαθητές είχαν παραπεμφθεί μόνο 173, δηλαδή ποσοστό 4,3%. Τα υψηλότερα ποσοστά στη Δυτική Θεσσαλονίκη εμφανίζονται στα σχολεία της Πολίχνης και της Ευκαρπίας, όπου το ποσοστό έφτασε το 35%.
Αντίστοιχα υψηλά, της τάξης του 20 - 30% είναι και τα ποσοστά στα σχολεία του κέντρου και της ανατολικής Θεσσαλονίκης, ενώ πέρυσι δεν ξεπέρασαν το 3%. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ΕΛΜΕ, το 25% των μαθητών που έμειναν σε κάποια μαθήματα έχουν υψηλούς βαθμούς στην πλειοψηφία των μαθημάτων.
Για τα Γενικά Λύκεια της Πιερίας, της Ημαθίας, της Πέλλας και της Χαλκιδικής, σημείωσαν ότι σχεδόν οι μισοί μαθητές παραπέμπονται για εξετάσεις το Σεπτέμβρη.
Την ίδια στιγμή, διαπιστώνεται αύξηση στην κίνηση των φροντιστηρίων, της τάξης του 15%, από μαθητές της Α' Λυκείου, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες του εξεταστικού συστήματος, από το οποίο κρίνεται η εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι εκπρόσωποι των πέντε ΕΛΜΕ ζητούν την κατάργηση του νόμου για το νέο Λύκειο, οι επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτέμβρη να γίνουν με το παλιό σύστημα, ενίσχυση της διδασκαλίας, προσλήψεις εκπαιδευτικών. Επίσης, ανακοίνωσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στη 1 το μεσημέρι στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης και συμμετοχή στην απεργία στις 9 Ιούλη.
Αλλαγή υπολογισμού των βαθμών σε Γλώσσα και Μαθηματικά
Διαφορετική εικόνα από εκείνη που μεταφέρουν οι εκπαιδευτικοί επιχειρεί να δώσει το υπουργείο Παιδείας, το οποίο διαπιστώνει πως «η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α' Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις».
Το υπουργείο ανακοίνωσε τελικά χτες μία τεχνικού τύπου παρέμβαση, στο πλαίσιο της επιμονής που δείχνει στην εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων». Κάτω από την πίεση των αντιδράσεων και προσπαθώντας να εδραιώσει την «τράπεζα θεμάτων» σαν τρόπο εξέτασης και ταξικής διαλογής των μαθητών, αλλάζει τον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας σε Μαθηματικά και Ελληνική Γλώσσα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υφυπουργού Παιδείας Αλ. Δερμεντζόπουλου, με τροπολογία που θα κατατεθεί στη Βουλή και θα αφορά και τους μαθητές της φετινής Α' Λυκείου, για την προαγωγή του μαθητή, στα μαθήματα «Ελληνική Γλώσσα» και «Μαθηματικά» δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο (Αρχαία, Νέα Ελληνικά, Λογοτεχνία, Αλγεβρα, Γεωμετρία) αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επιμέρους κλάδων. Δηλαδή, αν για παράδειγμα ένας μαθητής έχει κάτω από 10 στα Αρχαία, αλλά ο μέσος όρος του σε Αρχαία, Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία είναι πάνω από 10, τότε δεν παραπέμπεται για επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβρη. Αντίστοιχα για τα Μαθηματικά, αν έχει κάτω από 10 π.χ. στην Αλγεβρα αλλά ο μέσος όρος του σε Αλγεβρα και Γεωμετρία μαζί είναι πάνω από 10 δε μένει μετεξεταστέος.
Το υπουργείο θεωρεί ότι η παρέμβασή του «πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α' Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς».

Ριζοσπάστης  3 Ιούλη 2014