«Λουκέτο» σε 80 περιφερειακά καταστήματα των ΕΛΤΑ, μετακίνηση των υπαλλήλων τους σε άλλες περιοχές, διεύρυνση του ωραρίου τους κατά τουλάχιστον 12 ώρες ημερησίως, περιλαμβάνει το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων που ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Κ. Μελαχροινός, κατά τη διάρκεια σημερινής Συνέντευξης Τύπου.
Όπως σημείωσε, οι περικοπές θα επεκταθούν τους επόμενους μήνες και στα αστικά κέντρα, με στόχο την περιστολή δαπανών. Μιλώντας σχετικά με το πού θα μεταφερθούν οι υπάλληλοι όσων υποκαταστημάτων βάλουν «λουκέτο», είπε ότι «η έδρα των ΕΛΤΑ είναι η Ελλάδα»...Η υπόσχεσή του ότι «δεν πρόκειται να απολυθεί κανένας υπάλληλος» συνοδεύτηκε από την προτροπή περί επίτευξης «ανταγωνιστικότητας» και «μέγιστης δυνατής απόδοσης», ως αναγκαίων όρων ώστε να μην αποδιαρθρωθούν τα ΕΛΤΑ διότι τότε θα υπάρξει απώλεια θέσεων εργασίας, όπως είπε.Ωστόσο όταν στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, αφαιρείται συστηματικά έργο από τα ελληνικά ταχυδρομεία χάριν των ιδιωτικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο - και που η «μαύρη» εργασία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα μείωσης του εργατικού κόστους - η παραπάνω υπόσχεση μόνο ως κενό γράμμα μπορεί να εκληφθεί.Οι υπηρεσίες των υποκαταστημάτων, που θα κλείσουν, θα προσφέρονται στο εξής από πρακτορεία ενώ η σχετική πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος από ιδιώτες επιχειρηματίες έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα των ΕΛΤΑ από τις 14 Ιούνη.Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, που πριν τις εξαγγελίες αναδιάρθρωσης λειτουργούσαν περίπου 750 υποκαταστήματα, βρίσκονται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης του 39% των μετοχών τους, με παράλληλη παραχώρηση και της διοίκησης, με το ΤΑΙΠΕΔ να έχει ορίσει τις «Lazard Freres» και «Pricewaterhouse Coopers» ως χρηματοοικονομικούς συμβούλους του Δημοσίου.Το πρόγραμμα «αναδιάρθρωσης» των ΕΛΤΑ έχει εξαγγελθεί ήδη από τις αρχές του χρόνου με την ανακοίνωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων για το 2012, όπου καταγράφηκαν καθαρές ζημιές ύψους 9 εκατ. ευρώ, ενώ υπό το καθεστώς «απελευθέρωσης» που ισχύει από τις αρχές του έτους και το «άνοιγμα» του επιστολικού ταχυδρομείου έως 50 γραμμ. και στις ιδιωτικές εταιρείες, το μέλλον τους προδιαγράφεται εξαιρετικά δυσοίωνο.Πλέον ακόμη και η αλληλογραφία του Δημοσίου, που αποτελούσε σημαντικό μέρος του συνολικού όγκου εργασιών των ΕΛΤΑ, θα πρέπει να εκτελείται μέσω ανοικτών διαγωνισμών στους οποίους θα συμμετέχουν ελεύθερα όσες εταιρείες διαθέτουν σχετική άδεια από την ΕΕΤΤ.Εξάλλου, σοβαρό πλήγμα έχει δεχτεί ο προϋπολογισμός τους, τόσο από την μη απόδοση μέχρι στιγμής των κονδυλίων που δικαιούνται ως «Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» αλλά και από το μηδενισμό της αξίας των μετοχών που διατηρούσαν τα ΕΛΤΑ στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, μετά την απορρόφησή του από την «Eurobank».Με λίγα λόγια, τα αλλεπάλληλα πλήγματα που δέχονται τα δημόσια Ελληνικά Ταχυδρομεία αποσκοπούν στην απομείωση της αξίας του ώστε τα νέα αφεντικά τους να τα αποκτήσουν όσο το δυνατόν πιο φτηνά, προκαλώντας δυσμενείς εξελίξεις για το προσωπικό τους, καθιστώντας στη συνέχεια πανάκριβες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.
πηγη:902.gr