Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζει η κυβέρνηση την προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς.
Σε αυτή τη φράση συμπυκνώνονται οι 20 στρατηγικοί στόχοι για το 2014, όπως καταγράφονται στην απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.
«Καθολική εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος Σπουδών σε όλα τα Ολοήμερα Σχολεία» και του «Νέου Σχολείου» στην Πρωτοβάθμια και
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ολοκλήρωση των διαδικασιών για το «Ψηφιακό Σχολείο» είναι μερικά από αυτά που προβλέπονται στην απόφαση και είναι στην κατεύθυνση του «νέου σχολείου της αγοράς» και της ενίσχυσης των δεξιοτήτων που μονότονα απαιτεί το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης.
Πιο συγκεκριμένα το σχολικό βιβλίο αντιμετωπίζεται επί της ουσίας σαν σπατάλη χρημάτων και μπαίνει σε επικίνδυνους σχεδιασμούς, με στόχο την «εξοικονόμηση οικονομικών πόρων από την αύξηση του χρόνου ζωής» του και «επαναδιάθεση και την επόμενη σχολική χρονιά, μέσω της αλλαγής της τεχνικής εκτύπωσής τους». Επαναχρησιμοποίηση με άλλα λόγια των βιβλίων.
Επίσης, το υπουργείο κάνει λόγο για ενδυνάμωση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, διαδικασίες που δεν λειτούργησαν τη φετινή χρονιά.
Σε ό,τι αφορά την προσχολική εκπαίδευση, μεταξύ άλλων, προβλέπεται «επέκταση για το σύνολο των παιδιών άνω των 3 ετών».
Ωστόσο ακόμα και σήμερα, πριν την «επέκταση», τα προνήπια μπαίνουν στα νηπιαγωγεία μετά από κλήρωση και σε ένα μικρό ποσοστό, τα υπάρχοντα νηπιαγωγεία υπολείπονται των πραγματικών αναγκών, ενώ ελλείψεις παρουσιάζονται και σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Γίνεται λόγος για αναθεώρηση της Νομοθεσίας διορισμού και μεταθέσεων των εκπαιδευτικών, με στόχο την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού έχοντας ήδη, φέτος ειδικά, δείξει δείγματα γραφής για το τι σημαίνει «διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού» την οποία έκανε για να καλύψει τα κενά που δημιουργεί η αδιοριστία.
Σε ό,τι αφορά τα ΕΠΑΛ, προτεραιότητα είναι η εφαρμογή της μαθητείας σε όσους αποφοίτησαν από αυτά την τελευταία εξαετία «με σκοπό τη βελτίωση των προοπτικών της δυνητικής απασχολησιμότητας τους», με άλλα λόγια τζάμπα εργασία από τους απόφοιτους αντί για εργασία με πλήρη δικαιώματα.
Το υπουργείο σχεδιάζει «υιοθέτηση του Common Assessment Framework in Education (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης) ώστε να καθίσταται δυνατή η αυτοαξιολόγηση των δομών της εκπαίδευσης με ένα διεθνές εργαλείο αξιολόγησης».
Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης είναι θεσμός της ΕΕ για αξιολόγηση της δημόσιας διοίκησης με συγκεκριμένα κριτήρια όπως: Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, εξωτερικές συνεργασίες και πόροι, αποτελέσματα προσανατολισμένα προς τον πολίτη/πελάτη, αποτελέσματα για το ανθρώπινο δυναμικό κ.ά.
Σαν επιστέγασμα, έρχεται η ανάπτυξη Πληροφοριακών Συστημάτων στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια (My School) και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (νέοι οργανισμοί λειτουργίας), καθώς και στη Διά Βίου Μάθηση (My Vocational Center), με το υπουργείο να εκσυγχρονίζει τους μηχανισμούς του, δυναμώνοντας τον έλεγχο, την καταγραφή, την αξιολόγηση με τα δικά του κριτήρια.