Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

ΑΣΓΜΕ:Δεν μπορεί να υπάρξει δημόσια και δωρεάν Παιδεία με τα σχολεία και τον εξοπλισμό τους στα χέρια ιδιωτών

Την απόφαση της κυβέρνησης να εντάξει στο νέο υπερταμείο τον οργανισμό «Κτιριακές Υποδομές» καταγγέλλει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ). Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της αναφέρει:
«Προτού προλάβει να στεγνώσει το μελάνι από την ανακοίνωσή μας για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έρχεται να μας επιβεβαιώσει ως προς την εκτίμησή μας ότι αυτή η χρονιά θα είναι χειρότερη από την προηγούμενη, καταθέτοντας
στη Βουλή πολυνομοσχέδιο, το οποίο εντάσσει και τις τελευταίες Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) στο νέο υπερταμείο. Εκτός από τις ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ που εντάσσονται στο υπερταμείο, ιδιωτικοποιώντας έτσι το ρεύμα και το νερό, ιδιαίτερα μας αφορά ως γονείς η ένταξη της "Κτιριακές Υποδομές ΑΕ" (ΚτΥπ).
Η ΚτΥπ προέρχεται από τη συνένωση τριών μεγάλων δημόσιων κατασκευαστικών εταιρειών. Της "Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων ΑΕ" (ΟΣΚ), της "Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσοκομείων ΑΕ" (ΔΕΠΑΝΟΜ) και της "Θέμις Κατασκευαστική ΑΕ", η οποία είχε σαν αντικείμενο την ανέγερση, επέκταση και επισκευή δικαστικών μεγάρων. Ιδιαίτερα σαν ΑΣΓΜΕ, θέλουμε να σταθούμε στον ΟΣΚ, μιας και μας αφορά άμεσα.
Ο ΟΣΚ, αλλά και η ΚτΥπ σαν ευρύτερος φορέας, είναι Ανώνυμες Εταιρείες με κύριο μέτοχο το Δημόσιο. Αντικείμενο του ΟΣΚ είναι η κατασκευή νέων σχολικών μονάδων, η επέκταση και η συντήρηση των υπαρχόντων, η κατασκευή υποδομών Πολιτισμού και Αθλητισμού στα σχολεία της χώρας. Επίσης έχει σαν αντικείμενο τον εξοπλισμό των σχολείων όλων των βαθμίδων της χώρας (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια). Ο ΟΣΚ έχει πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές, τόσο για τα νέα σχολικά κτίρια όσο και για τη βελτίωση των υπαρχόντων, όσον αφορά τόσο τη λειτουργία τους όσο και την εξοικονόμηση Ενέργειας, μέσω βιοκλιματικών αρχιτεκτονικών επεμβάσεων και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (φωτοβολταϊκά).
Η ένταξη του ΟΣΚ στο υπερταμείο, σαν αποτέλεσμα της υπογραφής του 3ου μνημονίου από την κυβέρνηση, αποσκοπεί στην εκποίηση από μεριάς του Δημοσίου του δικαιώματός του να καθορίζει το ίδιο:
  • Πού θα ανεγερθούν Σχολικά Κτίρια.
  • Ποια Σχολικά Κτίρια θα ανεγερθούν.
  • Ποιες θα είναι οι προδιαγραφές ανέγερσης Σχολικών Κτιρίων. Πόσα τ.μ. αντιστοιχούν στον κάθε μαθητή ανά τάξη, πόσος φυσικός φωτισμός και αερισμός χρειάζεται, τι είδους εποπτικά μέσα θα είναι διαθέσιμα, ποιος θα είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός για τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και πολλά άλλα.
  • Σε ποιες Σχολικές Μονάδες μπορούν και πρέπει να ανεγερθούν αμφιθέατρα, γυμναστήρια ή κολυμβητήρια.
  • Ποιο είναι το κόστος του απαραίτητου εξοπλισμού για κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης, μέσω μειοδοτικών διαγωνισμών.
Η παράδοση όλων των παραπάνω στο υπερταμείο αποτελεί τεράστιο πλήγμα στη δωρεάν και δημόσια Εκπαίδευση, μιας και όλα αυτά θα καθορίζονται πλέον από το κέρδος που θα αποφέρουν στον επιχειρηματία και όχι από τις (έστω και κουτσουρεμένες σήμερα) ανάγκες των παιδιών μας. Ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης και την κατηγοριοποίηση αυτής ανάλογα με το εισόδημα των γονιών.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να πάρει πίσω το Πολυνομοσχέδιο».