Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Κατέθεσε τροπολογία για την κατάργηση των διοδίων το ΚΚΕ

Η τροπολογία που κατέθεσε χτες η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ για την πλήρη κατάργηση των διοδίων στις εθνικές οδούς της χώρας, καθώς και την κατάργηση κάθε ποινικής δίωξης και προστίμου που σχετίζεται με τη μη καταβολή διοδίων, έρχεται σε μία περίοδο που η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη κυβέρνηση, εξακολουθεί να έχει σε πλήρη ισχύ το χαράτσι των διοδίων, για να εισπράττουν τεράστια κέρδη οι κατασκευαστικοί και επιχειρηματικοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Η νέα συγκυβέρνηση όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλους τους οδικούς άξονες αλλά έχει εξαγγείλει ότι θα τους επεκτείνει...
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Εγνατίας Οδού. Στους 7 σταθμούς διοδίων που υπάρχουν στον άξονά
της θα προστεθούν άλλοι 6, ενώ 5 ακόμα θα τοποθετηθούν στους 5 κάθετους άξονες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της διοίκησης της «Εγνατίας Οδού ΑΕ», «τα έσοδα από τα διόδια σήμερα είναι περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ το έτος. Σε σχέση με το σχεδιασμό που υπάρχει στην Εγνατία και το αν υλοποιηθεί, δηλαδή αν μπουν και τα άλλα διόδια, τα έσοδα της Εγνατίας θα ξεπεράσουν τα 80 εκατ. ευρώ»! Η εξαγγελία αυτή έγινε από τους εκπροσώπους της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» πρόσφατα στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή, παρουσία του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη...
Επιπρόσθετα, σε πλήρη εξέλιξη είναι οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης, μέσω του υπουργού Γ. Σταθάκη, με τους παραχωρησιούχους (εταιρικά σχήματα τραπεζών και κατασκευαστικών ομίλων) για την εξασφάλιση της παραπέρα χρηματοδότησης και της ολοκλήρωσης των έργων στους αυτοκινητόδρομους, με την αναπροσαρμογή των «ληστρικών» κατά τα άλλα συμβάσεων, όπως έλεγε παλιότερα ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και για τη διαμόρφωση των νέων τιμών των διοδίων! Στους σχεδιασμούς τους, όπως αυτοί έχουν αναφερθεί από τον Γ. Σταθάκη, είναι τα «ηλεκτρονικά - αναλογικά διόδια» και διάφορες άλλες πατέντες για τη διατήρηση και αύξηση των διοδίων, με «φερετζέ» ορισμένες «εκπτώσεις» και «απαλλαγές» σε λαϊκά στρώματα που βρίσκονται σε συνθήκες ακραίας φτώχειας (και τα οποία έτσι κι αλλιώς αντιμετωπίζουν ένα σωρό άλλα εμπόδια... πριν καν φτάσουν στους αυτοκινητόδρομους!).
Υπενθυμίζουμε ότι από το 2008 έως και σήμερα η αύξηση στην τιμή των διοδίων σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων έχει ξεπεράσει το 400%! Ακόμα, είναι χαρακτηριστικό ότι, μετά και την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών διοδίων ανάμεσα σε Λαμία και Στυλίδα, το συνολικό ύψος των διοδίων που θα κληθεί ένας οδηγός ΙΧ να καταβάλει για μία απλή διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη έχει εκτιναχθεί στα 30,7 ευρώ, που με επιστροφή δηλαδή θα πληρώσει συνολικά 61,4 ευρώ, δίχως να υπολογίζεται το κόστος των καυσίμων. Οσο για τη διαδρομή Αθήνα - Πάτρα θα πληρώσει 8 ευρώ για την απλή διαδρομή σε ένα δρόμο από τους πλέον επικίνδυνους στη χώρα...
Ριζοσπάστης Παρασκευή 10 Απρίλη 2015