Σάββατο, 13 Μαΐου 2017

ΟΑΣΘ:Οι εργαζόμενοι καλούνται να «πληρώσουν το μάρμαρο»

Αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της νέας αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης, δήμων και Διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) βρίσκονται για άλλη μια φορά οι χιλιάδες εργαζόμενοι του Οργανισμού και οι εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι που εξυπηρετούνται από τον ΟΑΣΘ.
Η Διοίκησή του, ενώ εισπράττει τις κρατικές επιχορηγήσεις, εξακολουθεί να αφήνει απλήρωτους τους εργαζόμενους. Ετσι οι εργαζόμενοι, που είναι και πάλι απλήρωτοι για δύο μήνες, αποφάσισαν από τη Δευτέρα 15 Μάη να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, ενημέρωσε
την ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας για το σχέδιο νόμου που ετοίμασε η κυβέρνηση για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και την ίδια μέρα το κατέθεσε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου προβλέπει ο ΟΑΣΘ να περιέλθει στον έλεγχο του Δημοσίου μέσα από εκκαθάριση εν λειτουργία, η οποία θα ολοκληρωθεί το Δεκέμβρη του 2019 και παράλληλα:
Τη σύσταση εταιρείας (100% κρατικής), η οποία αναλαμβάνει τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο όλων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, μετρό κ.λπ.). Η εταιρεία αυτή θα συστήσει συνθυγατρική εταιρεία με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ), η οποία θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο που εκτελεί σήμερα ο ΟΑΣΘ. Θα είναι και αυτή υπό κρατικό έλεγχο, με τη δυνατότητα να παραχωρήσει το 49% των μετοχών σε δήμους, περιφέρειες κ.λπ.
Το προσωπικό του ΟΑΣΘ θα περιέλθει στη νέα εταιρεία και θα αμείβεται με βάση το ενιαίο μισθολόγιο, από τη στιγμή ακόμη που θα ξεκινήσει η εκκαθάριση.
Ανακοίνωση της ΚΟ Κ. Μακεδονίας του ΚΚΕ για το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης
Οι εργαζόμενοι θα «πληρώσουν το μάρμαρο»
Ανακοίνωση για τις εξελίξεις εξέδωσε η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ. Σημειώνει ότι με το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης, στην ουσία μιλάμε για αντικατάσταση του ιδιωτικού, μετοχικού ΟΑΣΘ με μία κατ' όνομα «κρατική» ανώνυμη εταιρεία, με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας.
Θυμίζει ότι στις συγκοινωνίες της Αθήνας ο «δημόσιος φορέας» είναι αυτός που μείωσε τους μισθούς κατά 50%, που δεν προσλαμβάνει οδηγούς, δεν προσλαμβάνει τεχνίτες και που διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες.
Και τονίζει: «Για τους εργαζόμενους, τα αποτελέσματα από το σχέδιο που προτείνεται αναμένεται να είναι τραγικά. Η κρατική χρηματοδότηση μειώθηκε. Ετοιμάζεται νέα μείωση μισθών και δικαιωμάτων, εντατικοποίηση της εργασίας, επέκταση των εργολαβικών έναντι των μόνιμων υπαλλήλων, επέκταση των ελαστικών ωραρίων, απολύσεις κ.λπ.
Οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι φοιτητές, οι μαθητές, οι συνταξιούχοι, τα λαϊκά στρώματα της πόλης καλούνται το επόμενο διάστημα να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη τους, αφού το κόστος μετακίνησης θα αυξηθεί.
(...) Κερδισμένοι επιδιώκουν να βγουν δήμοι και Περιφέρεια, που εδώ και καιρό έχουν το μάτι τους στραμμένο στην εμπλοκή τους στο συγκοινωνιακό τοπίο. Καθόλου τυχαία δεν ήταν η στάση τους το προηγούμενο διάστημα, που από κοινού καλούσαν την κυβέρνηση να επιστρατεύσει τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ που βρίσκονταν σε επίσχεση εργασίας. Είναι οι ίδιοι που έχουν εμπορευματοποιήσει κάθε υπηρεσία του δήμου και της Περιφέρειας.
Μόνη φιλολαϊκή λύση ο ενιαίος κρατικός φορέας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
(...) Οι ίδιες οι εξελίξεις δείχνουν ότι δεν πρέπει να υπάρχει καμία αναμονή για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στο λαό της Θεσσαλονίκης. Επιβεβαιώνουν, για ακόμη μια φορά περίτρανα, ότι η μόνη φιλολαϊκή πρόταση είναι του ΚΚΕ.
(...) Η μόνη λύση για το λαό είναι ένας ενιαίος κρατικός φορέας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που θα είναι ενταγμένος σε ένα σχέδιο κρατικό, επιστημονικό, πανεθνικό. Για την υλοποίηση αυτής της πρότασης, απαραίτητη και βασική προϋπόθεση είναι οι παραγωγοί του πλούτου, ο λαός, να πάρει την εξουσία στα χέρια του και να οργανώσει την οικονομία με στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του και όχι όπως γίνεται τώρα, που οι εργαζόμενοι δουλεύουν για να κερδίζουν οι λίγοι.
Ο ενιαίος κρατικός φορέας μεταφορών σε συνθήκες εργατικής - λαϊκής εξουσίας θα πάρει μέτρα για ασφαλείς, σύγχρονες και φτηνές συγκοινωνίες. Θα δώσει βάρος στην κατανομή του εργατικού δυναμικού, ώστε να είναι επαρκές και με συγκροτημένα δικαιώματα. Θα πάρει υπόψιν τον υπάρχοντα στόλο των αυτοκινήτων, των λεωφορείων, μετρό, τραμ κ.λπ., με σκοπό να ενωθεί ο στόλος για να εξυπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες.
Ο στόλος δεν θα ανανεώνεται μόνο απ' έξω με σουηδικά, γερμανικά ή ιταλικά λεωφορεία. Υπάρχουν και η τεχνογνωσία και οι υποδομές στη χώρα μας ώστε να γίνουν σύγχρονα οχήματα μαζικής μεταφοράς. Την ΕΛΒΟ την έχουν διαλύσει στην κυριολεξία μέσα από τις αποφάσεις της ΕΕ και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να εισάγουμε οχήματα και ανταλλακτικά.
Η χώρα μας διαθέτει κοιτάσματα χρωμίου - νικελίου και αλουμινίου, που αποτελούν την πρώτη ύλη για την κατασκευή των κινητήρων των οχημάτων, αλλά τα εξάγει, ενώ εισάγει έτοιμα οχήματα.
Υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό, εργάτες, τεχνίτες και επιστήμονες που έχουν γνώσεις, είναι πολύ έμπειροι πλέον και μπορούν να φτιάξουν και λεωφορεία και τα πάντα. Αυτό θα είναι το πραγματικό συμφέρον και για τους εργαζόμενους του κλάδου και για τα υπόλοιπα λαϊκά στρώματα, να μπορούν να έχουν ασφαλή και όσο γίνεται φτηνή, δωρεάν συγκοινωνία.
Γι' αυτό το δρόμο παλεύει το ΚΚΕ
Γι' αυτήν την προοπτική, πρέπει να στραφούμε ενάντια στο αστικό κράτος και το κεφάλαιο, στους βιομήχανους, στους εφοπλιστές, ενάντια στο καπιταλιστικό σύστημα, τα κόμματά τους και τις ενώσεις τους όπως η ΕΕ και το ΝΑΤΟ.
Να παλέψουμε για μια άλλη κοινωνία, με την εργατική τάξη, το λαό στην εξουσία, για το σοσιαλισμό, που είναι επίκαιρος και αναγκαίος».

Σάββατο 13 Μάη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ